logo
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli

 

INTEGRACJA SENSORYCZNA W PRAKTYCE.

SENSOMOTORYCZNE ZABAWY AKTYWIZUJĄCE ZMYSŁY©

 

 

Aktywizacja zmysłów i ich rozwój może odbywać się w każdej zabawie, każdej aktywności dziecka, jeśli są one odpowiednio zaplanowane i przeprowadzone.

 

Jak poznać, który zmysł potrzebuje naszej uwagi i wsparcia?

 

Co się dzieje, gdy się turlamy i skaczemy?

 

Które zabawy pozwalają uwolnić zmysłową drogę do rozwoju funkcji poznawczych?

 

Odpowiemy na te pytania.

 

Sensomotoryczne zabawy aktywizujące zmysły to autorski program, który powstał na bazie doświadczeń w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest to zbiór zabaw i aktywności polisensorycznych, które stymulują pracę układów zmysłowych oraz pozytywnie wpływają na rozwój kompetencji językowej i komunikacyjnej dzieci. Szkolenie ma stanowić wsparcie w zakresie organizowania aktywności wspierających rozwój dziecka w sferze motorycznej, poznawczej, mowy oraz społeczno-emocjonalnej.

 

PROWADZĄCA

Elżbieta Konopacka – terapeuta integracji sensorycznej, neurologopeda, oligofrenopedagog. Diagnosta i terapeuta w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym, doradca metodyczny, autorka wielu publikacji m.in. serii Uczę się mówić z Fretką,  Czytam z Fretką. Autorka zabaw, ćwiczeń, wierszyków, programów terapeutycznych.

 

ADRESACI SZKOLENIA

Nauczyciele wychowania przedszkolnego, logopedzi, terapeuci, pedagodzy, psycholodzy, pedagodzy specjalni, nauczyciele wspomagający i inni specjaliści pracujący

z dziećmi w wieku przedszkolnym, a także studenci i rodzice.

 

CEL SZKOLENIA

Podniesienie kwalifikacji zawodowych Uczestników poprzez nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie wspomagania sensomotorycznego rozwoju dziecka z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej.

 

PROGRAM SZKOLENIA

Blok merytoryczny

  1. Funkcjonowanie zmysłowe dziecka.
  2. Bazowe układy sensoryczne.
  3. Rozwój mowy w aspekcie sensomotorycznym.
  4. Zaburzenia integracji sensorycznej.
    • symptomatyka zaburzeń
    • oddziaływanie zaburzeń SI na całościowy rozwój dziecka
    • wpływ zaburzeń SI na rozwój mowy i aktywności komunikacyjnej

Blok praktyczny

1. Strategie stymulacji polisensorycznej w warunkach przedszkolnych i szkolnych

  • ćwiczenia wspierające rozwój sprawności motorycznej
  • aktywności stymulujące pracę układu przedsionkowego i proprioceptywnego, dotykowego, wzrokowego i węchowego
  • pobudzanie funkcjonowania układu słuchowego
    • uwrażliwianie słuchowe
    • ćwiczenia pamięci słuchowej
  • ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową

2. Budowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych

  • współpraca w grupie
  • realizowanie celów zespołowych
  • wyrażanie emocji i dzielenie się nimi w grupie

3. Rozwijanie kompetencji językowej i komunikacyjnej z wykorzystaniem stymulacji sensomotorycznej.

 

KONCEPCJA PRZEBIEGU SZKOLENIA

BLOK MERYTORYCZNY

W części teoretycznej nastąpi omówienie zagadnień związanych z funkcjonowaniem zmysłowym dziecka, rozwojem układów sensorycznych. Uczestnik dowie się także, jakie są i jak rozpoznawać, symptomy zaburzeń integracji sensorycznej i jak owe zaburzenia wpływają na codzienne funkcjonowanie dziecka i nabywanie przez niego kompetencji poznawczych, w tym komunikacyjnych.

 

BLOK PRAKTYCZNY

Część praktyczna szkolenia polega na realizacji zabaw sensomotorycznych przez Uczestników. Szkolenie zawiera łącznie 64 zabawy i aktywności sensoryczne. Jest to zbiór zabaw i aktywności, które stymulują pracę układów zmysłowych oraz pozytywnie wpływają na rozwój kompetencji językowej i komunikacyjnej dzieci.

Ta część szkolenia to intensywna praca warsztatowa – Uczestnicy realizują na sobie każdą zabawę i doświadczają jej wpływu oraz omawiają cel każdej z aktywności, aby skutecznie dopierać właściwe oddziaływanie.

Proponowane zabawy można wykorzystać zgodnie z proponowanym scenariuszem, ale także jako odrębne aktywności. Ćwiczenia są tak skonstruowane, że mogą służyć do dalszej kreatywnej rozbudowy.

Możliwa jest zarówno praca w grupach, jak i indywidualna.

 

UCZESTNIK OTRZYMUJE:

  • Podręcznik do szkolenia
    • rozbudowana część merytoryczna
    • opis wszystkich proponowanych zabaw i sposobu ich prowadzenia
    • autorskie wierszyki/śpiewanki
  • karty pracy – nieograniczony dostęp na serwerze
  • karty demonstracyjne – nieograniczony dostęp na serwerze

 

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

10 godzin dydaktycznych

 

CERTYFIKAT

ProCentrum jest Niepublicznym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli nr wpisu 142/NPDN/2016.

Posiadamy Akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty – co poświadcza najwyższą jakość naszej kadry, programów i publikacji. Ponadto akredytacja MEiN oznacza, że nasze szkolenia podlegają pełnej refundacji ze środków publicznych.

Osoba kończąca szkolenie otrzymuje dwa dokumenty: certyfikat i zaświadczenie, poświadczające, że Uczestnik nabył wiedzę i umiejętności w zakresie wspomagania sensomotorycznego rozwoju dziecka z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej.

 

CENA

398 zł – za całość szkolenia oraz komplet profesjonalnych materiałów dydaktycznych

 

AKTUALNE TERMINY

  • WARSZAWA – 17.06.2022 – zapisy trwają – WOLNE MIEJSCA
  • WROCŁAW – 19.06.2022 – zapisy trwają – WOLNE MIEJSCA

 

ZGŁOSZENIA

Prosimy o napisanie maila na adres szkolenia@procentrum.com.pl
w temacie maila NAZWA SZKOLENIA oraz MIASTO i DATA
w treści wiadomości: IMIĘ i NAZWISKO Uczestnika oraz NUMER telefonu